Co když Ježíšek nevybral dárek vašich snů?

Vánoce jsou svátky klidu a pohody, ale k Vánocům patří také dárky. Tady je největší kámen úrazů, protože nejprve máte starost s tím, co máte koupit a pak, zda se to darované osobě bude líbit. Problém nastává, když vyberete dárek, který se darovanému nelíbí. Co potom?

Proč reklamovat vánoční dárek?

Jsou lidé, kteří ať dostanou cokoliv, jsou z dárku nadšení, už jen proto, že si na ně někdo vzpomněl. Vedle nich existují lidé, kteří mají vysněné své vánoční překvapení a přestože vám to mnohdy neřeknou, aby vás nezklamali, tak vy poznáte, že se jim dárek nelíbil. Aby byli úplně spokojeni, tak nezbývá nic jiného, než dárek vyměnit. Avšak reklamace dárků může mít i jiné důvody, zejména pokud jde o dárky v pohodě oblečení, protože právě u těchto druhů dárků se často stává, že netrefíte tu správnou velikost.

Jak mám dárek reklamovat?

Výměna dárků za jiný není jednoduchý úkol. Mnohdy záleží na tom, kde jste dárek kupovali. A také na tom, kdo vás bude obsluhovat. Někdy jsou u pokladen a na informacích velmi příjemní lidé, kteří se snaží vám vyjít vstříc, protože vědí, že je to i pro vás nepříjemná situace, ale také se může stát, že potkáte osobu, která až tak ochotná nebude.

Co když kupuji dárky přes internet?

Mnozí mají strach z reklamací přes internet. Avšak zde je nabízená výhoda, že dárky můžete do čtrnácti dnů vrátit, aniž byste museli udávat důvod, takže se to jeví jako úplně bez problémů. I tady může nastat problém a to pro lidi, kteří jsou, zvykli nakupovat dárky s velkým předstihem. Některé internetové obchody proto nabízejí službu, kdy vám před vánočními svátky prodlouží dobu tak, abyste stihli dárek po Vánocích vyreklamovat.

Co když dárky nakupuji v kamenných obchodech?

Lidé, kteří nakupují dárky v kamenných obchodech, mívají často větší jistotu v reklamaci dárků. Avšak ne vždy je to pravdou, protože hodně záleží na tom, jak se k vám daný podnik zachová. Pokud prodejci nabízejí záruky výměny ve svých podmínkách, pak to můžete od nich vyžadovat a oni jsou povinní to dodržet, ale takových je opravdu jen málo, protože zákon těmto obchůdkům neříká, že musí poskytnout vrácení či výměnu dárků. Aby šlo o reklamaci dárku, pak musí být dárek poškozen bez vašeho zásahu, na což bývají dost přísná pravidla, jako je to, že dárek bude ve stejném stavu, jak jste ho převzali. Například u trička nebude ostřižen lístek a bude zabalený v původním obalu a podobně. Takže vyměnit dárek v kamenných obchodech může být těžší než přes internet.

Může se stát, že dárek vámi věnovaný se tomu druhému nebude líbit, proto existují cesty, jak dárek vyreklamovat tak, abyste mohli koupit jiný, záleží jen na tom, kde jste dárek koupili a jak se k vám zachová prodejce.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *